سرماخوردگی اطفال

PEDIATRIC GRIPE

این ترکیب بهمنظور کاهشاحتقان بینی و شیپور استاش ناشی ازسرماخوردگی، التهاب سینوسها وعفونتهای شدید دستگاه تنفسی فوقانی،درمان علامتی رینیت آلرژیک فصلی ورینیت وازوموتور و کاهش التهاب گوشمیانی ناشی از سروز یا تغییرات فشار هوابکار میرود.

فنیلپروپانولآمین وفنیلافرین از ترکیبات مقلد سمپاتیک بودهکه با اثر بر گیرندههای آلفا مخاط دستگاهتنفس، موجب انقباض عضله صاف و درنتیجه کاهش تورم مخاط، کاهش پرخونی،خیز و احتقان بینی میشوند. کلرفنیرآمیننیز با جلوگیری از اثرات هیستامین از بروزعلائم آلرژیک جلوگیری میکند.

در مبتلایان بهگلوکومبا زاویه باریک، احتباس ادرار، قرحهگوارشی، زیادی فشارخون، بیماریهایشدید شریان کرونر و آسم شدید نبایدمصرف شود.

مصرف این دارو در بیمارانتحت درمان با داروهای مهارکننده آنزیممونوآمین اکسیداز (MAO) ممکن استموجب تشدید اثرات سمپاتیک، تحریکسیستم عصبی مرکزی و ایجاد تشنج یاکلاپس قلبی ـ عروقی شود.

بیقراری، لرزش، رنگپریدگی، اشکال در تنفس، بیخوابی، تهوع،تشنج، آریتمی، کلاپس قلبی ـ عروقی همراهبا کمی فشارخون، تسکین بیش از حد،سرگیجه، خشکی دهان، تهوع، استفراغ وتاریدید، سردرد و بیقراری از عوارضجانبی دارو هستند.

در کودکان سنین 12ـ6 ماه، 2 میلیلیتر،کودکان سنین 6ـ1 سال، 4 میلیلیتر و درکودکان 12ـ6 سال، 8 میلیلیتر، حداکثر4ـ3 بار در روز، مصرف میشود.

مصرف همزمان اینفرآورده با داروهای ضدافسردگی سهحلقهای و سایر داروهای تضعیفکنندهCNS، موجب تشدید اثرات این داروهامیگردد. داروهای مهارکننده مونوآمیناکسیداز (MAO) و مهارکنندههای گیرندهبتا ـ آدرنرژیک نیز اثرات ترکیبات مقلدسمپاتیک موجود در این فرآورده راافزایش میدهند.

Syrup: (Chlorpheniramine Maleate 0.5mg + Phenylephrine HCI 1.25 mg +Phenylpropanolamine HCI 5 mg)/5ml